piątek, 6 października 2023

Miasto Drakuli

Sighisoara. Piękne miasteczko w sercu Transylwanii, którego Stare Miasto znajduje się na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Miejsce urodzenia słynnego Włada Palownika, zwanego także Drakulą. To tutaj spędziłem dzisiejszy dzień i jak zwykle jestem zachwycony. To u mnie naturalne. Zachwycać się nowymi i pięknymi miejscami.

A w tym mieście naprawdę można wiele zobaczyć.

Weszliśmy chociażby na wieżę zegarową. Niestety nie mogliśmy wejść na taras widokowy, niemniej jednak udało mi się wykrzesać ciekawe fotografie. Szczególnie podoba mi się to po prawej. Anioł spogląda na miasto.
Później weszliśmy na Kościół na Wzgórzu, gdzie mogliśmy podziwiać jego wnętrze i barokową architekturę sakralną. 
Szczególnie podobały mi się wąskie uliczki. Co jeden budynek to inny kolor. Raz pomarańczy, raz zieleń, potem róż i błękit. Tego było mnóstwo. Uwielbiam takie widoki. 
Widzieliśmy też Dom Drakuli, ale było to głównie słuchanie o historii jego życia, które notabene było bardzo ciekawe i słuchałem o nim z ogromnym zainteresowaniem. Gorąco polecam to miasteczko. Na każdym kroku widać, że to miasto Drakuli, bo praktycznie wszystkie pamiątki w sklepach dość jasno o tym przypominają. Transylwania rządzi!

1 komentarz:

Anonimowy pisze...
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.