środa, 9 marca 2016

Chcę być koniem

 Dzisiaj, na lekcji języka polskiego przerabialiśmy świetny utwór Sławomira Mrożka pt. "Wesele w Atomicach". Groteskowe opowiadanie wzbudziło we mnie rozbawienie, ale najśmieszniejsze było "Chcę być koniem", które dostaliśmy jako zadanie domowe.

"Gdybym tylko zobaczył w lustrze, że zamiast rąk i nóg mam kopyta, z tyłu ogon i autentyczną końską głowę - natychmiast udałbym się do urzędu mieszkaniowego.
- Proszę o nowoczesne, duże mieszkanie - powiedziałbym.
- Niech pan złoży podanie i czeka na swoją kolej.
- (...) Czy panowie nie widzą, że ja nie jestem zwyczajnym (...) człowiekiem?"
Utwór świetny, ale to tylko fragment czystego geniuszu, który odkryłem całkiem niedawno.
Wiecie co? Zgłosiłem się na WDŻ, że jestem chętny do tego, by zgłosić się jako potencjalny uczestnik, który mógłby 1 czerwca zasiąść w Sejmie dzieci i młodzieży. Moim zadaniem jest opowiedzieć, obfotografować lub nakręcić miejsce regionalnej pamięci narodowej i zapytać mieszkańców o to, co wiedzą na ten temat. Sądzę, że się nadaję, ale potrzebuje osoby do towarzystwa, ponieważ indywidualne zgłoszenia nie będą rozpatrywane. Szkoda. Ciężko będzie.
Na razie mam w planie opisać historię "Uskoka" - żołnierza wyklętego zamordowanego przez Urząd Bezpieczeństwa po II Wojnie Światowej w Nowogrodzie - wsi, która leży blisko mojego miasta, w gminie Łęczna. Nie słyszałem o nim zbyt wiele, ale myślę, że bardzo pasuje.
Co ja teraz robię? Aktualnie przebywam w bibliotece za pozwoleniem, ponieważ za godzinę mam kolejne zajęcia (jak można tak torturować ludzi, dzisiaj mamy 8 godzin w tym dwa razy WF).

Edit: 16:20
Wygrałem! Po lekcjach wziąłem udział w 7. szkolnych zawodach e-sportowych. Było 6 uczestników, a ja wygrałem 3 rundy, czyli innymi słowy, wszystkie.



Pani powiedziała, że to najładniejszy dyplom jaki zrobiono do tej pory. Przypadek, że akurat dla mnie? Nawet pieczątkę szkoły ma.
Po konkursie zrobiłem jeszcze z panią mały deal. Zapisaliśmy na karteczce moje Top 10 na tegorocznej Eurowizji i za każde trafienie stanie się przygoda. Dodatkowo napisałem, że Polska zajmie 15 miejsce. Zobaczymy co będzie w maju.

Brak komentarzy: