środa, 20 września 2023

Seklerszczyzna

Dzisiaj mialem odkryć coś nowego w najbliższej okolicy. Pomyślałem, że to będzie doskonała okazja by wejść na najbliższe wzgórze, tylko że zupełnie inną drogą. Jak widać na powyższym zdjęciu, było to dość męczące. 
Potrzebowałem bardzo mocno zasmakować kultury. Muzeum Szeklerów wydawało mi się dobrym pomysłem. I takim było. Poznałem życie miasta od strony sakralnej jak i robotniczej, międzywojennej i z czasów komunizmu.
Spodobały mi się też lalki poubierane w lokalne stroje ludowe. Bardzo kreatywne! 
Muzeum jest dość duże. Moim zdaniem najciekawsza część była poświęcona XX wiekowi. 
Gorąco polecam je odwiedzić jeśli kiedykolwiek znajdziecie się w Miercurea-Ciuc. Jest w nim znacznie więcej ciekawych rzeczy do zobaczenia. 
A w drodze powrotnej kupiłem w końcu pierwszą pamiątkę z Rumunii. Fartuch z napisem Seklerszczyzna po węgiersku wraz ze zdjęciem niedźwiedzia. Wiedzieliście, że w Rumunii żyje więcej niedźwiedzi niż w reszcie Europy? (źródło)

Brak komentarzy: