środa, 2 marca 2022

Zamiast rozsiewać fejk newsy, pomagaj!

Poraża mnie nagły przypływ antyuchodźczych treści w internecie. Niestety jest to efekt rosyjskiej propagandy, która ma na celu poróżnienie Polaków i Ukraińców. Dziwnym trafem najchętniej te informacje powielają osoby zaprzyjaźnione z pewną nacjonalistyczną partią w sejmie. 

Dla nich mam prośbę. Zamiast łykać propagandę, zapraszam do jakiegokolwiek miejsca, gdzie są potrzebni wolontariusze, którzy pomagają w rożny sposób. Ja dzisiaj pomagałem segregować rzeczy ze zbiórek dla uchodźców w biurze Lewicy w Lublinie. Zrobicie coś bardziej pożytecznego dla świata niż wypuszczanie do internetu nieprawdziwych informacji.

Wczoraj wkurzyłem pewną grupkę ludzi donosem do Komisji Etyki Poselskiej na Brauna. Zostałem sam nazwany m.in. „sprzymierzeńcem Rosji” mówiąc łagodnie. Tylko, że ja potrzebującym pomagam jak mogę i nie szkodzę im w żaden sposób w przeciwieństwie co do niektórych. 



Mieliśmy dzisiaj ręce pełne roboty, niektóre rzeczy nie nadawały się do przekazania potrzebującym (brudne lub podarte ubrania, niektóre zabawki popsute). Żeby się nie zmarnowały, wiele z tych rzeczy wrzuciliśmy je do kontenerów PCK. Proszę, starajcie się wręczać rzeczy nowe, bądź używane, ale przy tym zadbane i uprane. Najbardziej potrzebna jest chemia i żywność. Nie znaczy to, że pozostałe rzeczy są zbędne. Chodzi o to, że na te wyżej wymienione jest największe zapotrzebowanie. 

Wolontariusze są także pilnie potrzebni w siedzibie Polskiego Czerwonego Krzyża i w Caritasie na Unii Lubelskiej 15 w Lublinie. 

Brak komentarzy: