czwartek, 30 listopada 2023

Działki za darmo cz. 1

W poniedziałek informowałem was, że wysłałem do wszystkich Urzędów Wojewódzkich wniosek o udostępnienie informacji publicznej odnośnie przekazanych kościołowi działek. Dostałem już odpowiedzi od połowy z nich.

Jak na razie jedyne województwo jakie mi odpisało bez żadnych problemów i pytań to woj. Lubuskie, które wysłało mi 18 stron dokumentu z wykazem przekazanych nieodpłatnie Kościołowi działek. Tak. 18 STRON! Z samymi działkami. A Lubuskie to drugie najmniejsze województwo.

Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wielkopolskim był na tyle dobry, że podał mi także działki przekazane kościołom przez województwa Gorzowskie i Zielonogórskie sprzed reformy administracyjnej z 1999 roku, dlatego też na liście parafii, które te państwowe ziemie otrzymały znajdują się pozycje z obecnego województwa Zachodniopomorskiego (jest ich około 30).

Łącznie państwo na terenie województwa przekazało ponad 3400 hektarów ziemi. To powierzchnia ponad 34 kilometrów kwadratowych. Niewiele więcej niż wynosi powierzchnia miasta Żary. Link do wykazu tychże działek - KLIK.

Wspomniałem, że dostałem odpowiedzi z połowy województw. To prawda. Aczkolwiek czeka mnie nieco więcej roboty. Województwa Pomorskie i Podlaskie twierdzą, że takich danych nie posiadają i muszę wysłać wnioski z zapytaniem do każdego starostwa powiatowego na terenie tychże województw, a województwa Kujawsko-Pomorskie, Warmińsko-Mazurskie, Łódzkie oraz Świętokrzyskie domagają się interesu publicznego w przekazaniu tychże danych, woj. Zachodniopomorskie poprosiło natomiast o doprecyzowanie mojego zapytania. Jestem w związku z tym w kontakcie z prawnikiem, by móc wysłać odpowiedzi. Sądzę, że będzie to żmudna praca, która zająć mi może nawet dwa miesiące, ale będę się domagał tych informacji. Całość projektu podsumuję jak będę posiadał wszystkie niezbędne odpowiedzi. W międzyczasie możecie wesprzeć mnie groszem na Ko-fi (LINK), bo to, czym się będę zajmował naprawdę pochłonie mi sporo wolnego czasu. Z góry dziękuję!

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Jak tak wyglada sytuacja w takim małym województwie to aż strach pomyśleć o reszcie kraju

Anonimowy pisze...

Ja czekam na ścianę wschodnią. Tam może być ciekawie

Anonimowy pisze...

https://wei.wpcrafting.com/article/jak-po-z-pis-niezawislym-sadem-najwyzszym-i-kosciolem-swietym-wykiwali-rolnikow/