wtorek, 17 października 2023

No i po wyborach

Źródło
Dziękuję każdemu kto postanowił oddać na mnie głos. 249 krzyżyków przy moim nazwisku, na samym początku mojej politycznej drogi jest dla mnie naprawdę cenne. Obiecuję, że za 4 lata pójdzie mi dużo lepiej. 

Cały wczorajszy dzień śledziłem na bieżąco aktualizowane wyniki. Komentowałem ze znajomymi, analizowaliśmy wspólnie wszystko i naprawdę jesteśmy podekscytowani tym co się stało. Można mieć za sobą cały aparat państwa, spółki, ogromne fundusze, media publiczne, mnóstwo tytułów czasopism… a i tak przegrać wybory. W narodzie siła. Zwłaszcza krzepią takie historie jak ta w słynnej na całą Polskę komisji na wrocławskim Jagodnie, gdzie ludzie stali w kolejce do trzeciej/czwartej rano. PiS zdobył tam najmniej głosów ze wszystkich komitetów ogólnopolskich - 5,9%

Co mnie najbardziej ucieszyło? Mandat poselski dla Łukasza Litewki z Sosnowca, który zasłynął swoimi banerami z pieskami ze schronisk. Zdobył ponad 40 tysięcy głosów, najwiecej ze wszystkich kandydatów w okręgu nr 32 i zrobił kawał dobrej roboty dla Lewicy. Podziwiam go. Zresztą tak jak wiele osób w całej Polsce. 


W nas, młodych jest ogromna siła! To właśnie dzięki nam PiS przegrał!

Kolejny dobry news to mandat dla Doroty Olko (4 lata temu byłem zły, że nie dostała się do sejmu). Zachwyca mnie również mandat senatorski dla Anny Górskiej z Partii Razem, której nie dawano szans, bo walczyła o mandat z Wojewodą Pomorskim, który miał zmiażdżyć wszystkich wynikiem. A tu jednak czekała nas miła niespodzianka (a ja przed wyborami w nią wierzyłem). Martwiłem się troszkę o Katarzynę Kotulę, ale mogłem odetchnąć z ulgą, bo z pewnością zobaczę ją w przyszłym sejmie.


Szokujące fakty? Brak posła mniejszości niemieckiej w sejmie. Lewica z 9 senatorami (cztery lata temu miała ich 2), a jednak ze znacznie zmniejszonym klubem parlamentarnym. Pakt senacki zdominował mocno senat. Ulżyło mi, że mój Lublin będzie dalej miał senatora z opozycji (choć już niedługo nie będzie to opozycja). Inna ciekawostka? 11 głosów zadecydowało o tym, że Koalicja Obywatelska odbiera PiS jeden mandat w woj. świętokrzyskim.


Jaką mam nadzieję? Mam nadzieję, że poprawi się sytuacja osób LGBT. Na to liczę najbadziej. Jest wiele bliskich mi spraw, które dla większości ludzi są ważniejsze niż jakaś tam „błahostka”, ale to jest moje osobiste odczucie, coś na czym mi najbardziej zależy.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Hubercie, bierz przykład z pana Litewki i za 4 lata widzimy się w sejmie. Przecież pamiętam co robiłeś w Łęcznej. Zaimponowałeś mi batalią ze Skibińskim w sądzie gdy ten „polak katolik” fałszował dokumenty by dofinansować kościółek z pieniędzy gminnych, czyli naszych. Jako jedyny nie zostawiłeś tego bez walki. Zrobiłeś co w twojej mocy, nawet mimo umorzenia sprawy. Reszta tylko jojczyła, krzyczała, ale ostatecznie zrobili całe g... Szkoda, że w trakcie kampanii w ogóle cię nie było widać. Mogłeś przecież sporo w tej Łęcznej ugrać. Przecież dużo osób pamięta jak robiłeś dużo, ale ostatnio coś ucichłeś. Widać, że tobie się coś tutaj chce, ale jak wiadomo, za samo nazwisko się na ciebie na zagłosuje. Stąd niestety czerwona kartka ode mnie, potencjalnego wyborcy (a naprawdę chętnie zagłosowałbym na ciebie, pomimo mojej szczerej niechęci do Lewicy). Dlatego zmobilizuj się, rusz cztery litery i działaj dalej, a na pewno cię docenią. Jesteś jeszcze młody, cały świat przed tobą.

Gay guy pisze...

Litewka usuwał komentarze pytające się go o prawa LGBT...