sobota, 27 listopada 2021

Czy radny powiatu łęczyńskiego powinien stracić mandat?

Zadzwonił do mnie jeden z mieszkańców gminy Spiczyn (który pragnie być anonimowy). Twierdzi, że jeden z radnych, a dokładnie Paweł Woliński (Koalicja Obywatelska) nie mieszka już na terenie powiatu łęczyńskiego. Z rozmowy, którą z nim odbyłem wynika, że od pewnego czasu zamieszkuje w Lublinie, a dom na terenie gminy został sprzedany. Inni mieszkańcy, zaniepokojeni sytuacją, potwierdzili tę informację.

Art. 383. Kodeksu Wyborczego jasno mówi, że radny traci swoje stanowisko w chwili gdy utracił prawo wybieralności do rady. Prawo wybieralności natomiast przypada tym osobom, które stale zamieszkują teren, który rada obejmuje (czyli gminę w przypadku rady gminy, bądź powiat w przypadku rady powiatu). Przypomnę, że mamy w radzie powiatu jednego radnego (Arkadiusza Onyszkę), który został fikcyjnie zameldowany w domu starosty. Radni Koalicji Obywatelskiej oraz PiS bronili jego mandatu, ale po dwóch latach zainterweniował wojewoda lubelski, który go wygasił. Niemniej jednak nadal trwa postępowanie sądowe w tej sprawie. 

Wysłałem do przewodniczącego rady powiatu pytanie o to, gdzie zameldowany jest radny.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Fajnie, że czuwasz nad takimi sprawami. Dzięki!

Anonimowy pisze...

Doskonały tekst! Wyjątkowo użyteczne porady przedstawione na tym blogu. Doceniam Twoją angażowanie w przygotowanie takich przydatnych materiałów. Chciałabym też zaprosić odwiedzenie mojej bloga, gdzie także znajdziecie ciekawe porady na temat stylu. Polecam na stronę mój blog. Przyjemnego odbioru!