poniedziałek, 18 grudnia 2023

Jak zmienić świat?

Spróbujcie czasami spojrzeć na świat oczami dziecka. Podam to trochę na przykładzie z mojego dzieciństwa. Sam z bogatej rodziny nie pochodzę, a moja sytuacja materialna lekko się poprawiła, gdy zacząłem wkraczać w dorosłość. I nie potrafię przez to spojrzeć na otaczający mnie świat z obojętnością. Jak chodziłem do podstawówki to nie mialem zbyt wiele, ale wokół mnie żyli inni, którzy też za wiele nie posiadali. Taka nielekka rzeczywistość. I ja, niewiele rozumny, oddawałem moje zabawki innym, by też mieli się czym bawić. I poniekąd takie coś mi zostało po dziś dzień. 
W czwartek po pracy postanowiłem utworzyć zrzutkę dla dzieci z jednej miejscowości, do której jeździmy. Uczęszczają tam dzieci z rodzin wykluczonych społecznie. Moje dziesięcioletnie, wewnętrzne dziecko odrodziło się na moment i pomyślało, że te dzieci zasługują na świąteczne ciepło tak samo jak każde inne. No i od czwartku, i przez cały weekend udało nam się uzbierać 3030 złotych, czyli prawie 3500 lei!
No i dzisiaj poświęciłem dużo czasu, by kupować prezenty! Naprawdę nie wiedziałem jak te pieniądze wydać! Każde dziecko dostanie co najmniej dwie zabawki dla siebie i mnóstwo słodyczy. Znalazło się też trochę środków na kupienie prezentów „dla wszystkich”, czyli takich, z których każdy będzie mógł korzystać (najnowsza piłka nożna z logiem Euro 2024, rakiety do squasha, laptop edukacyjny z Krainą Lodu, bo poprzedni się zepsuł) 

W wózku po lewej jest zawartość tylko nieco ponad połowy z tego co udało się uzbierać! Musiałem lecieć do innego centrum handlowego, by coś jeszcze dokupić!  
Tu są paragony ze sklepów, w których byłem. Zostało kilkaset lei, prawdopodobnie dokupię jeszcze dziś, bądź jutro dodatkowe rzeczy użytkowe potrzebne w klubie, zależy jakie są potrzeby. Mogą to być środki czystości, zeszyty etc. 
W ten sposób właśnie w jakimś małym ułamku zmienia się świat, dając radość innym. Cały dzień jestem w skowronkach. Pomaganie jest niesamowite! 
A co najlepsze, obiecałem, że jeśli uzbieramy całość kwoty do dzisiaj, to będę w styczniu morsować w łaźni mnichów. No i czeka mnie zatem ciekawe wyzwanie.

5 komentarzy:

Kuba pisze...

Super że się udało! Dzieci na pewno się ucieszą :)

Mikołaj Murczkiewicz pisze...

Slay 🔥

Anonimowy pisze...

Brawo ty! Zmieniasz świat ;)

Anonimowy pisze...

No kuźwa, facet idealny, przystojny, mądry, z dużą łapą i dobrym serduchem. Poproszę takiego.

Wojtek pisze...

Świetna akcja. Gratulacje!