wtorek, 10 stycznia 2023

Ciało, umysł i dusza

Dbać należy nie tylko o ciało, ale także o umysł. Nic tak dobrze nie działa na obie te rzeczy, jak długi spacer po muzeum. We wtorki wstęp do Muzeum Narodowego jest bezpłatny, więc udałem się do oddziałów w Muzeum Czartoryskich i Sukiennicach. W pierwszym znajduje się słynny obraz Leonarda da Vinciego - "Dama z gronostajem". W Sukiennicach natomiast znajduje się mój ulubiony obraz - "Szał uniesień" Władysława Podkowińskiego, który rozmiarem powalił mnie na kolana.

Wyżej wspomniane obrazy.
W Muzeum Czartoryskich znajduje się wiele ciekawych eksponatów. Szczególnie zaciekawiły mnie te urny/sarkofagi. Znajdują się w nich m.in. kości Bolesława Chrobrego!
Dowiedziałem się, że Muzeum Czartoryskich zostało przeniesione do Krakowa z Puław na Lubelszczyźnie. To również jest ciekawe.
"Hołd Pruski" Jana Matejki w Sukiennicach

Gorąco polecam odwiedzenie Muzeum Narodowego w Krakowie. Szkoda, że nie miałem czasu odwiedzić głównego oddziału.

Brak komentarzy: