niedziela, 28 sierpnia 2022

Chce ktoś działkę za 50 złotych?

Jest rok 2006. Prehistoria. Jednak wydarzyło się coś ciekawego. Miasto Lublin sprzedało działkę wartą wówczas prawie pół miliona złotych... za 50 złotych. Bonifikata wynosiła 99,99%.

Źródło: 12

Dzięki temu powstała pierwsza parafia im. Jana Pawła II w Archidiecezji, jako część "Centrum Jana Pawła II". No i powiecie mi, że działo się to 16 lat temu, że nie ma już o czym gadać. No ale jednak jest o czym gadać. Parafia wraz z Centrum JP2 wciąż dostaje pieniądze z publicznych finansów. W 2021 roku miasto Lublin udzieliło dotacji z budżetu na kwotę 10 tysięcy złotych (LINK).

Łącznie od 2013 roku Archidiecezja Lubelska dostała na parafię/centrum św. Jana Pawła II ponad 100 tysięcy złotych z budżetu miasta. Jak na miasto wielkości Lublina nie jest to jakoś specjalnie dużo, ale wyobraźcie sobie, że kupujecie działkę wartą pół miliona praktycznie za darmo i jeszcze co roku dostajecie za to kasę? Poza tym, 10 lat później miasto oddało Archidiecezji kolejną działkę, o wartości ponad 1,5 mln złotych za 10% ceny, o czym pisałem miesiąc temu. Warto też dodać, że Archidiecezja Lubelska dostaje także pomoc publiczną (przykład za 2021 rok)
Parafia ma jeszcze w planach wykupić kolejną działkę (źródło), tym razem na parking, bo parafia dzierżawi ją od miasta. Ciekawe, czy i tym razem trafi się bonifikata.

Możesz wesprzeć moją działalność za pomocą Ko-fi. Dzięki!

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Ja chcę, ale nie jestem księdzem :///

as pisze...

Kazdy by kupił. Skad kościól bierze sprzedających?