czwartek, 24 listopada 2022

Prokuratura Krajowa nie chce podać ile postępowań prowadzono przeciwko Ministrowi Sprawiedliwości

Niecałe dwa tygodnie temu wysłałem do Prokuratury Krajowej wniosek o udostępnienie informacji publicznej odnośnie liczby postępowań prowadzonych przez organy ścigania przeciwko Ministrowi Sprawiedliwości. Dzisiaj otrzymałem odpowiedź.

Prokuratura odpowiedziała mi, że nie stanowi to informacji publicznej, bo nie dotyczy to informacji o działaniu prokuratury, a zmierzają do ustalenia danych dotyczących określonej osoby i jej sytuacji procesowej. Cały ten tekst skonsultowałem z prawnikiem, dzięki czemu całość możemy podsumować w ten sposób: Pytanie dotyczy osoby publicznej i zahacza o wątek immunitetów. Minister Sprawiedliwości to osoba z immunitetem i prokuratura nic nie może w tej sprawie zrobić, ale to nie znaczy, że nikt nie może wiedzieć jaki jest stan i ile spraw prowadzą organy ścigania wobec osób z administracji publicznej. 

Żyjemy jednak w państwie bezprawia, więc nic dla mnie dziwnego, że Prokuratura woli nie podawać tychże danych.

Chcesz mnie wesprzeć? Możesz to zrobić za pomocą Ko-fi.

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Mam nadzieję że następna ekipa będzie chętnie udostępniać dokumenty z poprzedniej kadencji. Dowiemy się sporo ciekawych rzeczy

Anonimowy pisze...

O ile nie „zaginą” lub „przypadkowo” zostaną zniszczone.

Anonimowy pisze...

Trzeba było wysłać najpierw zapytanie o kogoś z opozycji. ;)