piątek, 25 lutego 2022

Miłujmy pokój

Wczoraj napisałem wiersz.

Dzisiaj brzydzę się bycia człowiekiem 

brzydzę się mówić, czytać i pisać.

Brzydzę się wojną, brzydzę szyderstwem,

brzydzę agresją, śmiercią i życiem. 


Brzydzę się światem, który łatwo pozwala

by ludzie jak ja się nim brzydzili.

Brzydzę się wszystkim, czym człowiek powinien

bo człowiek wcale dumnie nie brzmi.

Jestem w powiecie hrubieszowskim, który posiada dwa przejścia graniczne w Dołhobyczowie i Zosinie. Otwarto tu także punkty recepcyjne dla uchodźców uciekających przed wojną. Jeden także w Dołhobyczowie, drugi natomiast w Horodle. Jest tu bezpiecznie i nie ma się czym martwić. Myślami jestem jednak z ludźmi, którzy padają ofiarą tego całego zła. Czytając i śledząc informacje w mediach serce mi pęka, ale staram się zachować spokój.

Pamietajmy, że nie każdy Rosjanin to człowiek zły. W tym wypadku Rosję powinno się jak bojkotować, ale nie każdy obywatel tego kraju to z automatu zwolennik Putina i jego działań. 


Z informacji dostępnych w internecie i według Google Maps, do Dorohuska, Dołhobyczowa i Zosina są najmniejsze korki. Najbardziej oblegany jest Przemyśl, Korczowa i Hrebenne. Polskie władze nie będą wymagać ważnego paszportu, ani wizy. Wystarczy jakikolwiek dokument potwierdzający twoją tożsamość.

Edit: 10:54

Grupy na Facebooku starające się nieść pomoc Ukraińcom: Link pierwszyLink drugi.

Edit: 13:07

Piszą do mnie ludzie na Reddicie z pytaniami, po tym jak zamieściłem kilka informacji dla ukraińskich uchodźców. Co najmniej jedna osoba wykorzystała informacje z tego posta, by uciec z Ukrainy. Pęka mi jednoczenie serce, gdy muszę poinformować chłopaków w moim wieku, że nie mogą opuścić kraju, a straż graniczna na miejscu ich zawróci. 

14:25 

Profil „Moje Nowosiółki” podał na Facebooku informację, że urząd gminy Dołhobyczów potrzebuje pilnie produktów takich jak: termosy, jedzenie w puszkach, jedzenie dla dzieci, pieluszki itp. (więcej informacji)

15:47

Zostałem poproszony o udostępnienie informacji:


Jeśli spotkasz wśród uchodźców osoby deklarujące bycie Świadkami Jehowy, to zgłoś się na telegramie do @a_curlish. Świadkowie Jehowy z radością zajmą się wszystkimi swoimi współwyznawcami, odciążając organizacje charytatywne i wolontariuszy. 

16:53

Post senatora Jacka Burego wraz z informacjami kontaktowymi do osób chcących pomóc.


1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Amongus