sobota, 12 lutego 2022

Odwaga

„To wymaga dużo odwagi”. Mówi się to osobom, które robią zwykle rzeczy, ale ogół społeczeństwa uważa coś takiego za kontrowersyjne. 

Facet sobie paznokcie pomalował, więc zrobię sobie zdjęcie i wyśmieję w internecie, no bo kto to widział, żeby mężczyzna malował paznokcie. Albo żeby robił sobie makijaż, ubierał się w „niemęskie” ciuchy, czy miał zainteresowania inne niż takie jakie by się chciało mężczyznom narzucać. „Chłop to ma być chłop”. Jest XXI wiek i facet może uprawiać jogę, czy pole dance, nosić długie włosy, nie lubić piłki nożnej i nie mieć prawa jazdy. I nie jest to żaden wstyd.

Osobiście nie lubię malować sobie paznokci, ani nosić makijażu i jest to mój osobisty wybór. Nie czyni mnie to bardziej męskim. Lubię natomiast czasem nałożyć na siebie coś, co „męskie” nie jest. Chociażby crop topy, czy bluzki, szaliki i inne tego typu rzeczy kupione na dziale damskim w sklepie. I co komu do tego? Czy wyrażanie siebie jest wyrządzaniem komuś krzywdy? W Polsce chyba tak. 

Wczoraj byłem eleganckim meżczyzną w garniturze, dzisiaj według niektórych byłbym ideologią i chodzącą „zniewieściałością”. 

Albo takie zdjęcie z ostatnich wakacji. 

Na Facebooku możecie znaleźć fanpage „Grupa Performatywna Chłopaki”, gdzie poruszane są tematy męskości, czułości, ubioru i wielu innych rzeczy, które pomagają zrozumieć pewne kwestie. I na pewno żaden chłopak nie powinien wstydzić się przytulić, czy okazywać uczuć przy innym mężczyźnie. A nawet jak chłopak lubi innych chłopaków, to nie czyni go to w żadnym stopniu gorszym. Ja sam czuję się dobrze gdy przytula mnie inny mężczyzna, zwłaszcza jak jest to ktoś, do którego mam uczucia. Czasem negatywne komentarze będą boleć, ale ich autorzy będą żyć swoim życiem, a ja swoim. 

Będę „obnosić się” tęczą, mówić o miłości i ją przekazywać dalej. Bo na tym zależy mi najbardziej.

Brak komentarzy: