wtorek, 4 sierpnia 2020

Niskowęglowodanowy chleb dla cukrzyków

Miałem okazję całkiem niedawno testować chleb niskowęglowodanowy, idealny dla osób z cukrzycą. Powiem szczerze, że nie chciało mi się wierzyć, że w 100 gramach chleba (czyli 1/5 bochenka) znajduje się zaledwie 1 wymiennik węglowodanowy (czyli 10 gram węglowodanów), tak jak np. jedno średnie jabłko, czy szklanka mleka. Przeciętny chleb 1 WW posiada w 15-25 gramach (zależy jakie to pieczywo). Oznacza to, że cały bochenek obiektu moich testów ma 5 WW, czyli tyle co np. przeciętne śniadanie - miska płatków i jajecznica.
Pierwszego dnia przy poziomie cukru 101 mg/dl spróbowałem zjeść cztery kromki (100 gram) i nic poza tym, by upewnić się, że odpowiednia dawka insuliny wystarczy. I wystarczyła. Cukier był co prawda nieco wyższy, ale dalej w granicach normy. Na cztery kromki zwykłego chleba, dla takiego samego efektu musiałbym podać jej 4 razy więcej.
Przez kilka dni dla posiłku kontrolnego jadłem naprzemiennie zwykłe pieczywo, i to, które mi wysłano. Efekty w wynikach poziomu cukru były niemalże identyczne, ale niskowęglowodanowy ma tę przewagę, że pozwala mi podać mniejszą ilość insuliny, a co za tym idzie, jestem bardziej najedzony i nie muszę podawać więcej insuliny.

Brak komentarzy: