niedziela, 22 września 2019

Bliżej nieba, czy ziemi?

Dzisiejszym popołudniem wybraliśmy się do ciekawego muzeum. Jest to Oddział Odlewnictwa Artystycznego Muzeum w Gliwicach. Starałem się urozmaicić trochę ten wpis zdjęciami eksponatów, ale niestety światło było nieodpowiednie i zdjęcia wyszły dość słabo.
Niemniej jednak, żeby ten post uczynić ciekawszym, pokażę zdjęcia zrobione na szczycie Wieży Kościoła Wszystkich Świętych w Gliwicach. Liczy ona 63 metry. Mi już w połowie drogi zaczęło się lekko kręcić w głowie. Zawsze mi się wydaje, że budowle się chwieją i zdają się w najbliższym czasie zawalić.
Nie wierzyłem w to, że dam radę. Myślałem, że po prostu poddam się na przedostatnim "postoju", ale jakimś cudem mi się udało.
Podziwialiśmy całą panoramę miasta.
Budynek ten leży w sercu Gliwic, nieopodal rynku. Przy dobrej widoczności, z punktu widokowego, widać Górę Świętej Anny - najwyższe wzniesienie wyżyny śląskiej, które położone jest w sąsiednim województwie opolskim. Co ciekawe, nie zachował się ani jeden dokument, w którym byłaby mowa o tym jakie początki ma ten kościół, znajdujący się nawiasem mówiąc, w najwyższym wzniesieniu miejskiej starówki.

Brak komentarzy: