piątek, 15 września 2023

Afera wizowa

Powiem szczerze, że nie spodziewałem się, że na miesiąc przed wyborami wybuchnie tak wielka afera z udziałem PiS. Jednak Polska rzeczywistość jest nieprzewidywalna. Gigantyczna afera korupcyjna z udziałem polskiego MSZ poważnie mnie zszokowała, ponieważ przyjęcie antyimigranckiej retoryki było jedną z przyczyn ich wyborczego sukcesu sprzed 8 lat. Tymczasem od pierwszej połowy 2021 roku Polska wydała ćwierć miliona wiz dla imigrantów z Afryki i Azji Południowo-Wschodniej. Wizy kosztowały nawet 45 tysięcy dolarów

Wygrana PiS to już nie tylko kwestia bezpieczeństwa Polski, ale także całej Unii Europejskiej. Konsekwencje mogą być poważne, wszakże Polsce grozi zawieszenie w strefie Schengen. Padają też istotne pytania odnośnie tego komu te wizy przyznano i gdzie mogą teraz przebywać. Według służb NATO Polska wpuściła do Europy osoby oskarżone o terroryzm

Po prostu jest mi przykro gdy przeglądam wiadomości i myślę o tym jak bardzo osiem ostatnich lat popsuło nasz wizerunek na arenie międzynarodowej.

Brak komentarzy: