niedziela, 8 października 2023

Tydzień do wyborów

Już za tydzień o tej porze będziemy głosować w lokalach wyborczych, by wybrać rząd na następne cztery lata. Ostatnie 8 lat rządów PiS osłabiły Polskę na arenie międzynarodowej, a także doprowadziły do popsucia wielu ważnych aspektów życia publicznego. Chodzi mi m.in. o kulturę, edukację, czy ochronę zdrowia. W jaki sposób? Podam kilka przykładów:
  • Szpitale za rządów PiS zadłużyły się o 45% od momentu przejęcia przez niego władzy, do 2021 roku. Sytuacja nadal nie uległa poprawie.
  • Instytucje kultury po objęciu przez PiS władzy były wrogo przejmowane (nawet jeśli te nie działały pod MKiDN), po to, by działały zgodnie z polityką rządu. Dla PiS największym dziedzictwem kulturowym Polski jest Kościół, który obsypywany jest miliardami złotych, które stanowią większość pieniędzy przeznaczonych na zabytki i inne dobra kultury.
  • W szkołach uczniowie są przeciążeni materiałem i spędzają na nauce nawet 50 godzin tygodniowo. Pierwszy rok urzędowania ministra Czarnka ładnie został podsumowany tutaj.
Jako kandydat do sejmu wypowiedziałem się w kwestionariuszu organizowanym przez stronę Mam Prawo Wiedzieć (link). Po kliknięciu w link zobaczycie moje odpowiedzi na najważniejsze pytania w tej kampanii, m.in. dotyczące mieszkalnictwa, bezpieczeństwa, kultury, czy spraw społecznych.

O mnie i moim krótkim politycznym biogramie napisał wczoraj w swoich mediach społecznościowych także magazyn "Replika", którego czytelnikiem jestem już od 4 lat! Dziękuję! Na ich Instagramie oraz Facebooku możecie znaleźć także wzmianki o innych kandydatach do sejmu, którzy są jawnie osobami LGBT.
Leżą mi na sercu prawa człowieka, dostęp do informacji, brak cenzury i ochrona kultury. Nie może dochodzić do takich sytuacji jak ostatnio w Bogatyni, gdzie całe miasto zostało pozbawione prądu tuż przed emisją materiału TVN24 o m.in. pobliskiej elektrowni w Turowie (oczywiście był to całkowity przypadek, prawda?). Obyśmy już za tydzień dokonali zmiany na lepsze. Kocham Polskę i uważam się za patriotę, a dla mnie patriotyzm to nie jest tylko pompatyczność, ale także dbanie o wspólne dobro. 

2 komentarze:

Kuba pisze...

Trzymam mocno kciuki! ❤️

Mikołaj Murczkiewicz pisze...

Powodzenia! 🙌