poniedziałek, 26 lipca 2021

Zostałem radnym osiedla Stare Miasto

Dzisiaj w budynku dawnego Gimnazjum nr 1 w Łęcznej odbyły się wybory do rady osiedla Stare Miasto. Długo oczekiwane, albowiem kadencja poprzedniej rady zakończyła się w kwietniu 2020 roku (rok i 2 miesiące temu). Na zebraniu znalazło się 40 osób, a liczba głosów oddanych w tych wyborach to 35. Frekwencja zatem wyniosła około 3%. Niemniej jednak burmistrz podczas przemowy zwrócił uwagę, że nigdy nie było tylu osób podczas wyborów do rady Starego Miasta.
17 kandydatów i 15 miejsc. Uzyskałem 11 głosów (31%) i dostałem się do rady. Niestety opozycja jest tutaj krucha, albowiem przytłaczająca większość radnych związana jest z PiS. Nie jestem w stanie jednoznacznie określić ilu radnych liczy opozycja, ale są to z pewnością maks. 4 osoby. Przewodniczącym rady został pan Michał Targoński, radny PiS w radzie miejskiej w Łęcznej. Był jedynym kandydatem na przewodniczącego. Ostatecznie uzyskał 10 głosów za, oraz cztery nieważne (w tym mój). Jedna radna była nieobecna. Niemniej jednak liczę na to, że będzie mi się dobrze współpracowało z innymi radnymi. Niezależnie od opcji politycznej. Miejmy nadzieję, że na łęczyńskiej Starówce zmieni się wiele. W końcu Wspólna Sprawa utraciła tu władzę. Widzę w tym mimo wszystko szansę dla mieszkańców.

W zarządzie rady osiedla zasiadają dodatkowo cztery osoby (wszystkie także powiązane z PiS, w tym była wiceburmistrz Anna Cieślińska, na którą mimo wszystko oddałem głos, bo uważam, że była dobrą osobą na stanowisku). Panu Targońskiemu mimo wszystko gratuluję i liczę na współpracę przez następne 4 lata.

Do rady osiedla dostali się (nie licząc mnie): Michał Targoński, Anna Cieślińska (członek zarządu), Robert Ciuraj (członek zarządu), Elżbieta Blicharska, Artur Michalski (członek zarządu), Michał Czajkowski, Stefania Misiewicz, Iwona Paszkiewicz (członek zarządu), Żaneta Brońska (po dogrywce pokonała dyrektora Centrum Kultury Eugeniusza Misiewicza), Łukasz Wroński, Roman Brodzik, Tadeusz Targoński, Elżbieta Staniak oraz Elżbieta Sobieszek

4 komentarze:

Michał pisze...

Powodzenia w radzie!

Hubert Znajomski pisze...

Dziękuję :)

PoProstuKonrad pisze...

Gratuluję.

Anonimowy pisze...

Ale jak Wspólna Sprawa coś utraciła na Starym Mieście? Przecież w poprzedniej kadencji (tej zakończonej) rada była w rękach PIS. Nie manipuluj!