sobota, 25 stycznia 2020

O tym jak ludzie ukrywają prawdę o sobie

Wpadłem ostatnio na pomysł zrobienia amatorskiej sesji z tęczowymi emblematami. Zdjęciom tym miało towarzyszyć jedno przesłanie. Osoby LGBT są wszędzie i często to ukrywają, ponieważ boją się reakcji społeczeństwa na to kim są. O co chodzi z tymi fotografiami? Przedstawiają urywek tęczowej flagi w przeróżnych miejscach. W plecaku, w kołnierzu, w kieszeni, a na dodatek w szczelinie przysłowiowej "szafy", z której wyjście nazywane jest ujawnienie przed kimś swojego ja.
Zdjęcia te symbolizują lęk ludzi, którzy boją się, że ich tożsamość zostanie ujawniona przez przypadek, albo że ktoś zorientuje się kim ten ktoś tak naprawdę jest.
Pewnego dnia spojrzałem na swoje skarpety, które były ledwo widoczne spod moich ciemnych spodni i butów (uprzedzam, że byłem ubrany inaczej niż na zdjęciu). Wtedy sobie uświadomiłem, że wśród szarych tłumów chodzących po ulicach nie tylko Polski, ale i całego świata, znajdują się też ludzie, którzy w tej pospolitości próbują ukryć swoje tęczowe wnętrze. Zamysł ten na tyle mi się spodobał, że postanowiłem go przedstawić na niewielkiej serii zdjęć wykonanych moim smartfonem.
Jeszcze 10 lat temu temat LGBT był znacznie rzadziej poruszany niż teraz. Niestety ostatnio zrobiło się o nim głośno przez pryzmat rzekomego zagrożenia z ich strony. Tworzone są strefy wolne od LGBT, które są ewenementem na skalę europejską. W mediach publicznych i nie tylko trwa na nas nagonka, a marsze równości są atakowane. Takie okoliczności nie sprzyjają odwadze, którą można nazwać ujawnienie się światu kim tak naprawdę się jest. Powiem szczerze, że rozumiem wszystkich ludzi, którzy nie czują się jeszcze na siłach by przyznać, nawet przed samym sobą, że nie są heteroseksualni. Pamiętajcie, że każdy powinien czuć się okej i nie powinna tego zmieniać żadna orientacja seksualna.

Brak komentarzy: